ליצמן דורש מנתניהו לפטר את החשבת הכללית באוצר

    ליצמן חותם את מכתבו וכותב כי "הנחתי את אנשי המקצוע במשרד להפסיק את השיח עם אנשי אגף החשבת הכללית עד להשבת העניינים לקדמותם"
    איתי גדסי 2 Comment on ליצמן דורש מנתניהו לפטר את החשבת הכללית באוצר

    כבר בעבר ביקש השר ליצמן מראש הממשלה להורות לחשבת הכללית שלא להתערב בענייני משרדו ולחתור תחתיו, וקיבל הבטחה שהדבר לא יחזור על עצמו. אך ללא הצלחה • לכן דורש היום שר הבריאות ליצמן לסיים את תפקידה של החשכ"לית באוצר

    ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    ליצמן חותם את מכתבו וכותב כי "הנחתי את אנשי המקצוע במשרד להפסיק את השיח עם אנשי אגף החשבת הכללית עד להשבת העניינים לקדמותם"
    12:47
    20.05.24
    נתי קאליש No Comments on זמנים, אישורים, היתרים: טיוטת חוק מירון נחשפת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    לאחר חיכוכים ולאחר המכתב ששלח אמש לשר האוצר כחלון, שר הבריאות ליצמן דורש לפטר את החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו. ליצמן אף הורה לאנשיו לנתק מגע עם החשבת הכללית באוצר.

    מקורבי השר אומרים כי כבר בעבר ביקש השר ליצמן מראש הממשלה להורות לחשבת הכללית שלא להתערב בענייני משרדו ולחתור תחתיו, וקיבל הבטחה שהדבר לא יחזור על עצמו. אך ללא הצלחה. לכן דורש היום שר הבריאות ליצמן לסיים את תפקידה של החשכ"לית באוצר.

    לקול חי נודע כי החשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו צפויה לסיים את תפקידה בסוף השנה הנוכחית. אך למרות זאת השר ליצמן בקש להקדים את סיום תפקידה, משום שלטענתו יש פגיעה ממשית בבריאות הציבור כל עוד היא בתפקידה.

    בין משרד הבריאות למשרד החשבת הכללית במשרד האוצר מתנהל עימות סביב פעילותה של חברת רכש התרופות "שראל", אשר לדברי משרד האוצר בדו"ח מפורט צויין כי החברה נכשלת בתפקידה. אך למרות זאת השר ליצמן הורה על הקמת ועדה עצמאית שתבחן את הטענות ותציע רפורמה בפעילות החברה. אך למרות זאת החשבת הכללית עבאדי הורתה על עצירת ההתקשרויות עם החברה.

    במכתב ששיגר אמש לשר האוצר כחלון כתב שר הבריאות ליצמן כי החשבת הכללית מיכל עבאדי "מתעלמת לחלוטין מתהליכי העבודה הארוכים בנושא בין משרדי הבריאות והאוצר, אשר בדיעבד מתברר שנוהלו בחוסר תום לב מוחלט מצד החשבת הכללית".

    ליצמן כתב אף כי "כלל גורמי המקצוע במערכת הבריאות ואני בראשם סבורים כי פעולות אלו יביאו לפגיעה ממשית בבריאות הציבור ולסיכון חיי אדם תוך פגיעה בתפקודה התקין של מערכת הבריאות. אני מתקשה לאתר יסוד רציונאלי בפעולות אלו. ודרש מכחלון "להפסיק את טירוף המערכות ולעצור מהלכים אלה באופן מיידי".

    ליצמן הבהיר כי הוא הגורם האחראי על נושא התרופות "משרד הבריאות כגורם האמון על תפקוד המערכת, שבע רצון מתפקוד החברה ומאיכות השירות והציוד אותה היא מספקת. האחריות על בריאות הציבור והאספקה השוטפת של ציוד רפואי ותרופות נמצאים בתחום אחריותי וסמכותי. התקלות הצפויות באספקה יתקבלו בחוסר סלחנות על ידי הציבור ובצדק".

    ליצמן חותם את מכתבו וכותב כי "הנחתי את אנשי המקצוע במשרד להפסיק את השיח עם אנשי אגף החשבת הכללית עד להשבת העניינים לקדמותם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מיכל עבאדי בויאנג'ו היא גם האחראית על הבדיקות עומק שמבצע משרד האוצר
      באופן מגמתי,מפלה ובלתי מידתי דווקא כנגד עמותות חרדיות (בפרט המפעילות מוסדות חינוך) בכדי לשתק את פעילותן
      את הגברת הזו מזמן היה צריך לפטר ויחד עמה גם את אנשי החשבות במשרד החינוך שתוקעים את 50 מליון ש"ח שהעביר ליצמן
      עבור המוכש"ר, ומתוכם אפילו שקל אחד לא התקבל, לעומת מוסדות ערבים נוצרים שקבלו גם קבלו עשרות מליוני ש"ח